Ervaringen

Mooi en positief!

Lezerada

★★★★★

Helder en praktisch!

Liesebol

★★★★★

Aanrader!

IBRT

★★★★★

Lezerada, Putten

★★★★★

Nee, ik werk niet in de zorg, maar ook buiten de zorg valt er heel wat te communiceren. Soms voelde ik me op mijn vingers getikt. En moest ik toegeven dat m’n communicatie anders kon. Beter. Iets om te oefenen. Vol met goede voorbeelden, een mooi, positief en leerzaam boek.

Liesebol, Ede

★★★★★

Wat een helder, toegankelijk en plezierig geschreven boek over helder communiceren, en ook heel praktisch en goed onderbouwd. De communicatieprincipes die in dit boek beschreven staan kun je in bijna elk gesprek met wei dan ook toepassen. En op een manier waarbij zowel jijzelf als je gesprekspartner optimaal tot hun recht kunnen komen! Wat zou de wereld er anders uitzien, als iedereen zo met elkaar zou communiceren!

Sampatti, Nijmegen

★★★★★

Iedereen wil als mens gezien en gehoord worden, ertoe doen. Maar als iedereen dit nodig heeft van de ander, waar dan te beginnen? De schrijvers van dit boek laten zien hoe je in het werken met mensen in de zorg daadwerkelijk oog kunt hebben voor de ander zodat ongeziene en ongekende verhalen boven tafel komen en onbegrepen gedrag meer begrepen kan worden. De basishouding hierin is dom (ik pretendeer niet al jouw verhaal te weten), lui (ik heb alle tijd en rust, vertel) en dakloos (ik laat me op dit moment niet leiden door protocollen en regels). En laat dit nou net de basis zijn waar je zelf ook behoefte aan blijkt te hebben. Minder doen, meer stilte, meer rust. Dit boek getuigt van veel ervaring, levenswijsheid en kennis. Zeer aan te raden voor begeleiders, psychologen en andere hulpverleners. Maar in wezen nuttige kost voor iedereen.

IBRT, Rijssen

★★★★★

Een aanrader voor mensen in de zorg, onderwijs, maatschappelijk werkers. Je leert om meer bewust te zijn van wat je ziet, hoort en hoe je communiceert.